УЧЕНИЕ ПО СПАСЯВАНЕ НА ПЪТНИЦИ ОТ АВАРИРАЛ САМОЛЕТ
Зрелищна спасителна операция на летище – София. Аварирал самолет се приземи успешно на пистата. Пътниците бяха изведени само за 90 секунди. Акцията беше част от мащабно учение по аварийно-спасителна дейност . Целта беше да се провери - до какава степен службите свързани с аваринното спасяване са подготвени и колко бързо могат да реагират при инцидент.
По време на учението беше разигран сценарии, при който кацащ самолет получава повреда в колесника. Екипажът докладва за повредата до контролната кула. От летището вземат мерки да осигурят безопасното извеждане на пътниците от самолета, като и да обезопасят самото въздухоплавателно средство. За целта бяха подсигурени десет пожарни, две линейки на бърза помощ, една на летище София и хеликоптер, с който беше откаран един от пострадалите пасажери.
Ростислав Бъчваров - ръководител оперативен център на леище София: "Самата евакуация на пътниците от самолета, като в случая беше трябва да приключи до 90 секунди, след спирането на самолета и след загасването на огъня, който е около самолета или ако самия самолет гори."
- "Със днешната тренировка този норматив спазен ли е според вас?"
Ростислав Бъчваров - ръководител оперативен център на леище София: "Това вече може да питате екипажът на съответната авио компания, защото там при тях аз този норматив не съм го засичал. Норматива тук при нас е за явяването на аварийно спасителните групи на необходимото място е спазен, даже близо 40 секунди се явиха по – рано. Доста бързо дойдоха от града пожарните и линейките."
Разиграната авария може да доведе до трагични последствия, ако ситуацията не бъде овладяна навреме.
Ростислав Бъчваров - ръководител оперативен център на леище София: "Когато се наклони и примерно е основен колесник, независимо дали ляв или десен, при полягането на самолета, при всички положения ще опре и двигателя и двигателя ще почне да се търка по писта и вече става доста опасно и от завъртане на самолета и от възникване на пожар.. и в повечето случаи самолетите въртят горе във въздуха за да изхабят горивото или да изхърлят горивото, за да се предотврати евентуално запалване. "
Подготовката на днешното учение е продължила повече от три месеца.
репортер СВЕТОСЛАВ ПЕНЧЕВ оператор ЛЮБЕН МЛАДЕНОВ
Няма коментари:
Публикуване на коментар